Zakázaná archeologie? Tajné komnaty pod Velkou pyramidou v Gíze a Sfingou

Opravdu existuje něco jako „zakázaná archeologie“? Nebo je to jen další bláznivý nápad konspiračních teoretiků, který má ospravedlnit, proč archeologové neprezentují všechny své objevy veřejnosti?

Někteří by řekli, že je to jen nesmysl, ale existence velkého množství objevů, které nebyly nikdy zveřejněny, naznačuje něco jiného.

Pokud jde o průzkum starověkých archeologických nalezišť a staveb, zdá se, že zdaleka ne všechny objevy byly představeny veřejnosti.

Bohužel, toto se dá říct i o Sfinze v Gíze a obecně o celé planině v Gíze.

V této oblasti bylo provedeno obrovské množství archeologických studií, kterých se účastnily instituce a archeologové z celého světa a tyto studie jen dokazují, že pod planinou v Gíze leží mnoho tajmenství, o kterých se nemluví.

Jedním z nejdiskutovanějších jsou prázdné prostory nacházející se pod Velkou pyramidou a pod Sfingou, které jsou už desítky let zahaleny tajemstvím a které oficiálně neexistují.

great-sphinx-subterranean-passages.jpg

Tyto prostory údajně obsahují odpovědi na to, jak se dávné civilizace vyvinuly a ukazují, jak byly skutečně vyspělé.

Velká Sfinga v Gíze je však zajímavá i z dalších hledisek.

V první řadě jde o největší monolitickou sochu na planetě a jedná se také o nejzáhadnější sochu jaká kdy byla nalezena.

Nemáme tušení proč byla postavena, kdo ji postavil, jak a netušíme vlastně ani kdy. Ve skutečnosti máme o Sfinze je velice útržkovité informace.

great-sphinx-hidden-passages.jpg

O Sfinze jsme toho hodně zjistili v roce 1987, kdy vědci z univerzity Waseda v Tokiu pod vedením Sakuji Yoshimury provedli elektromagnetický průzkum Velké pyramidy a Sfingy.

Tento průzkum přinesl šokující objevy: několik dutých prostor a tunelů pod oběma monumenty.

Ale kam tyto tunely vedou? A co v nich je? Kdo je vybudoval a jaký byl jejich účel? Odpovědi na tyto otázky zůstávají stále záhadou, protože velké množství informací o Sfinze je stále zahaleno tajemstvím.

Co všam víme jistě je, že Sfinga není vyplněna – je dutá. Přes to, že většina lidí věří, že Sfinga je jeden pevný masivní kus kamene, japonští vědci při svém průzkumu zjistili něco zcela jiného.

Vědci zjistili, že v jižní části Sfingy jsou duté prostory o objemu od 2 do 3 metrů krychlových. Také na této části jejího těla objevili drážku, která vede pryč směrem od její zadní části.

Podobné drážky se nacházejí i na severní straně Sfingy, což naznačuje přítomnost tunelu vedoucího pod Sfingu, který by mohl spojovat severní a jižní dutiny v jejím těle.

Další dutiny pak byly objeveny přímo pod jejími předními tlapami. Tyto údajné „místnosti“ pak spojují další tunely, vedoucí ještě hlouběji pod zem.

Sfinga na filmu z roku 1897 – toto jsou její nejstarší známé záběry. [YouTube]

Pokud tedy tyto tunely a místnosti opravdu existují, proč nebyly více prozkoumány? Proč vždy, když je učiněn pdobný objev, jej někteří učenci raději ignorují nebo přímo popírají, místo aby se mu pokusili porozumět a lépe ho prozkoumat?

V roce 1991 badatelé provedli další průzkum Sfingy. Jejich průzkum j potvrdil všechny objevy vědců z Tokijské univerzity z roku 1987.

Thomas Dobecki a John Anthony West prozkoumali okolí Sfingy pomocí seismických odrazů. Objevili podpovrchové dutiny pod levou přední packou a pod levým bokem.

Tato data také odpovídají mnohým snímkům, z nichž některé jsou velice staré, ukazujícím bez jakýchkoliv pochyb, že pod Sfingou jsou tunely.

sphinx-entrance-1.jpg
sphinx-entrance-2.jpg

Podle server secrethistoy.wikia.com, který tuto teorii podporuje, navíc existují důkazy pro to, že v horní části zad Sfingy existuje obdélníkový vstup vedoucí do jejích útrob. Tento vstup je jasně patrný na starých záběrech a fotografiích Sfingy.

Všechny tyto objevy jsou také shrnuty v knize Poselství Sfingy (Message of the Sphinx), kde její autoři Graham Hancock a Robert Bauval tvrdí, že Egyptská vláda společně s americkými archeology zablokovala jakékoliv další vyšetřování okolo Sfingy nebo pod ní, což znemožnilo další průzkum těchto dutin a nalezení jejich případného obsahu.

Když tedy máme vědecké důkazy pro existenci těchto prostor a dokonce i fotografickou evidenci podporující tyto objevy, proč nebyla tato místa prozkoumána?

Opravdu se jedná o zakázanou archeologii? Nebo nás to prostě jen nezajímá?

Zdroj: