Archeologové objevili v Indii pozůstatky neznámé civilizace

Rusko-indická expedice objevila v provincii v horních Himálajích dva starodávné náboženské komplexy obsahující unikátní kamenné sochy, uvedl zástupce ředitele Institutu archeologie a etnografie při ruské Akademii věd, Viacheslav Molodin.

Skupina ruských vědců právě objevila dva náboženské komplexy náležící dosud neznámé civilizaci, která se rozprostírala u vrcholků Himálajů.

Nález je předběžně datován do středověku, uvedli výzkumníci.

„Byly objeven dva náboženské komplexy, nacházející se na vyvýšených místech v horách, kam je nesmírně těžké se dostat. V těchto komplexech bylo objeveno zhruba 200 soch jezdců na koních, které jsou nesmírně zajímavé – někdy totiž na koni nesedí jen jeden jezdec, ale dva, tři nebo i čtyři.“ uvedl Viacheslav Molodin, zástupce ředitele Institutu archeologie a etnografie při ruské Akademii věd (IEA).

Všechny sochy sjou vytvořeny ve stejném stylu a jsou bohatě zdobené, přičemž ale každá je unikátní. Výzkumníci se shodují na tom, že něco takového ještě nikdy neviděli.

1073138521.jpg

Poblíž těchto chrámů archeologové také našli několik zdrojů vody a další kamenné stavby, které, jak výzkumnící věří, patří k těmto komplexům.

Objev je označován za senzační, protože by se mohlo jednat o dlouho ztracenou a dávno zapomenutou civilizaci, která se vyvinula v Himálajích.

Dlouho ztracená neznámá civilizace?

Není jasné jaká civilizace za těmito stavbami stojí, říká Molodin, protože něco takového se v historii indického umění ještě neobjevilo. „Muselo se jednat o populaci, která se náhle objevila v Himálajích, usadila se v nepřístupných oblastech a zanechala po sobě tyto stopy.“ říká výszkumník.

1073138517.jpg

Podle Molodina se jedná o překvapující a fantastický nálet. „Zdálo se, že už o Indii víme všechno, ale toto je poprvé, co vědecká obec o tomto objevu slyší. O těchto místech nebylo nikdy nic publikováno. Tento nález ukazuje, jak málo toho o naší planetě víme.“ uvádí oficiální zpráva.

Expedice, kteoru vedla růská vědkyně Natalia Polosmak, je v Indii už třetím rokem. Během minulé expedice prováděli studie na různých místech podél hranic Indie a Pákistánu. Výzkum financuje IEA, která na něj obdržela dotace z růského vědeckého fondu a německé nadace Henkel.

Zdroj: